Víkendová cesta přes Polsko - část pátá. Na skok do Litvy.

At už z důvodu,že v Bialystoku nebylo co dělat, či ze vzpomínky na Kaunas a nebo proto že mě to nedalo zkusit kam až se dá dojet za jeden den jsem udělal rychle rozhodnutí. Trasu neplánovaně protáhnu až do Kaunasu. Vlak jel podle jízdního řádu za půl hodiny a lístek se dál celkem pohodlně koupit přes internet. Zpáteční listek, nakoupený přes portál litevských dráh vyšel na 22 €. A tak zbyl čas akorát na rychlou prohlídku nádraží, nákup snídaně a svačiny a hurá směrem Litva
Akorát trochu zmatek na nástupišti,protože zelený vlak,který jel tím směrem byl označen nějakou jinou stanicí. Nakonec jsem se dozvěděl,že je to první litevská a potom už to obsluhují Litevci. A ti už nic neznačili.
Vlak, podobně jako ten z Liberce na Harrachov byl uzpůsobeny pro turisty. Nejdříve jel prázdný, na jedné zastávce do nej však nastoupili skupiny polských skautíků. Asi to tady docela berou vážně,protože jejich výzbroj a výstroj byla na úrovni. Skoro jako mladá garda. Bylo mi blbé je fotit, a je to škoda. Stihl jsem akorát potají někoho odlovit přes okno když vystupovali.

Druhá polovina vlaku byla v červené barvě. Nevím co odlišení znamenalo, první třída byla oddělena dveřmi.  Přesedlal jsem z modré sedačky na červenou, protože v původním prostoru usedl nějaký staříček, co se asi hodně dlouho nedotkl vody s mýdlem.
Cesta trvala dlouho, počasí bylo nejdříve hezké,ale čím více jsem se blížil ke Kaunasu, tak se kazilo. Projíždělo se kolem jezer,tak alespoň přes okno jsem zkusil něco zachytit.
Do Kaunasu jsme dojeli trochu dříve, podle hodinek o hodinu dříve,ale to bylo jen díky časovému posunu. Venku hnusně pršelo a foukal vítr. Takže to na procházku moc nebude. Nicméně mám tři hodiny času do odjezdu zpátky, tak alespoň do centra na oběd. Do míst,kde už jsem měl možnost ochutnat místní kuchyni.

Komentáře